אווירה טובה זה מעבר לעיצוב: טיפים לניחוחות איכותיים בבית

חיי השגרה הביתיים מייצרים עימם לא מעט ניחוחות, לא כולם כידוע נעימים תמיד ולעיתים נדמה כי סגירת החדר של המתבגרים והשלכת הנעליים למרפסת מהווים דרך להתמודדות אופטימלית עם הצטברות הניחוחות השונים בבית…

אנחנו טוענים כי האווירה במרחב הביתי היא הרבה יותר מעיצוב והלך רוח כללי, והיא בהחלט ניתנת לשינוי ושדרוג כאשר יצירת ניחוח נעים וקבוע בחלל הבית תסייע ליצור אווירה טובה יותר בשילוב זיכרונות הנקשרים לחמימות ביתית ותחושת רוגע. בדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים מרכזיים וכלים חשובים שיסייעו גם לכם בנושא.

אז מאיפה מתחילים?

א. קודם כל, אוורור: כדאי להקפיד תמיד על אוורור קבוע של הבית מדי יום, גם בעונת החורף הסגרירית וגם בתקופת החום המכביד של הקיץ הישראלי שכל מה שרוצים זה מזגן 24/7 – גם אז הקפידו להותיר פתחי אוורור במספר אזורים בבית לשעה ביום לכל הפחות.

ב. הקפדה על חדרי שירותים ורחצה: חדרי השירותים והרחצה נוטים לייצר לחות גבוהה אשר משתחררת לחלל הבית וללא נידוף מתאים גורמת לריחות טחב דחוסים. את חדרי האמבטיה, המקלחת והשירותים חשוב לאוורר בתדירות גבוהה ככל הניתן, באמצעות חלונות חיצוניים ולא על ידי הותרת דלתות פתוחות המשלחות את הניחוחות והלחות לפנים לשאר חללי הבית.

ג. וכמובן, ניקיון כללי: ניקיון ותחזוקת הבית הם תנאי בסיסי הכרחי לשמירה על ניחוח כללי נעים, ולמרות שאלה גוזלים זמן ולא תמיד נצליח לעמוד בסטנדרטים של בית נקי למשעי, אלה הפעולות שחשוב לנסות להקפיד עליהן בכל הזדמנות: 
 * ריקון וסילוק פחי אשפה.
* שימוש בפח אשפה סגור.
* התזת כלור בכיור המטבח.

ועכשיו מגיע שלב הניחוחות…

1. אפיה: בשונה מריחות בישול וטיגון המעוררים את בלוטות הטעם אך מותירים ריחות חריפים ולא נעימים, ריחן של עוגות חמימות ועוגיות ביתיות הוא נעים ומשכר, מפזר ניחוחות וניל, קינמון, פירות, שוקולד וניחוחות מעוררים נוספים. מטבע הדברים לא ניתן (וגם לא נכון בדיוק) לאפות מבוקר עד ערב, אולם חובבי האפייה יעידו כי מלבד ההנאה ממאפים ביתיים מפנקים, גם הריחות הממלאים את הבית הם בבחינת יתרון משמעותי בולט.

2. נרות ריחניים: בעזרת הצבת נרות ריחניים בנקודות מרכזיות ובטוחות ברחבי הבית תוכלו להשיג את ניחוחות הווניל המפתים וניחוחות רבים נוספים ללא הטרחה שבאפייה וללא הקלוריות שבעוגה. ניתן כיום למצוא מגוון רחב במיוחד של נרות ריחניים איכותיים לבית שיתאימו לשימוש בחללים מרכזיים בבית גם כפרטי נוי ובעיקר כמפיצי ריח נעימים אשר מעניקים אווירה אינטימית ורומנטית.

3. מפיצי ריח: מפיצי ריח קבועים (נקראים גם דיפיוזרים) הם למעשה מכלים קטנים המכילים תמציות ריח, בעלי מנגנון לשחרור הדרגתי ועקבי של התמציות אל חלל החדר, לניחוח נעים, מאוזן וקבוע. ניתן למצוא דיפיוזרים קומפקטיים ואסתטיים, המחוברים דרך קבע לחשמל, ומשחררים את תמציות הריח מן המיכל בתדירות קבוע, ללא צורך בהפעלה או בתחזוקה מהותית. את המיכל המצוי בתוך המכשיר ניתן להחליף כאשר הוא מתרוקן, או במידה ומעוניינים לגוון ולבחור בניחוח אחר לבית.  

4. תרסיסי ריח: תרסיסי ריח הם מה שאנו מכירים יותר כמטהר אוויר, בקבוקים המכילים תמציות ריח בריכוז גבוה המשתחררים בהתזה לחלל. ניתן למצוא כאלה במגוון ניחוחות, חזקים ודומיננטיים ועדינים יותר. אפשרות נוספת ויעילה במיוחד היא רכישת בקבוק פלסטיק בעל מנגנון ריסוס והתזה, ומילוי שלו במרכך הכביסה המועדף ובמעט מים, וריסוס לאוויר מעת לעת.

עוד פתרונות איכותיים לניחוחות ביתיים מעולים תוכלו למצוא כאן בקטגוריית "בית ולייפסטייל" באתר Beyond Skin >>  

מה היה לנו עד עכשיו?